Niskie wskaźniki pod względem pragnienia władzy wskazują na ambicję niższą niż przeciętną. Nieambitni młodzi ludzie, uczniowie, studenci są postrzegani, jako niefrasobliwi lub niezdecydowani oraz, jako ci, którym brakuje siły woli.
Czy tak jednak jest?
Otóż brak ambicji (w standardowym zrozumieniu tego słowa o poczuciu wywierania wpływu), nie jest związany z brakiem pewności siebie.
- Takim uczniom brakuje ambicji, nie dlatego, że czują się niepewnie, lecz dlatego, że nie lubią wyrażać i realizować swej woli. Po prostu. Niektórzy są przeświadczenie, że standardowa nauka i życie zawodowe nie powinny przeszkadzać im cieszyć się życiem.
- Mało ambitni lecz niezwykle uzdolnieni uczniowie uzyskują słabe wyniki, ponieważ się nie przykładają do tego, co narzucone. Nie maja ochoty ciężko pracować i wyznaczają sobie skromne cele i nie lubią dużych wyzwań.
- Tacy uczniowie chcą pracować w swoim tempie i nie maja ochoty się bardzo starać.
- Niektórzy nauczyciele uważają ich za leniwych lub pozbawionych motywacji,
- Tak naprawdę maja oni bardzo silną wolę by unikać wpływu na wywieranie wpływu na to, co się dzieje.
- W porównaniu z uczniem przeciętnym, uczeń mało ambitny przywiązuje większą wagę do rozrywki a mniejszą do szkolnych osiągnięć.
- Kiedy takiego ucznia zmusza się do ciężkiej pracy, zwykle stara się z niej wykręcić
Wywierając nacisk, nauczyciele, czy rodzice muszą postępować ostrożnie, gdyż zmuszaniem i wywieraniem presji na pośpiech i osiąganie – osiągną paradoksalnie znacznie mniej.
Ponieważ osiągnięcia nie należą do ich priorytetów, to uczniowie mało ambitni mają skłonności do nieambitnego podejścia, również w dorosłym życiu.
Rodzice i nauczyciele nie powinni od razu myśleć, że coś jest nie tak z dzieckiem, któremu brakuje zapału.
Po prostu cenią sobie coś innego, niż Ci, którym zależy na osiągnięciach.
A co to jest? Warto sprawdzić poprzez zainteresowanie się młodym człowiekiem, poznanie go, jego preferencji i zdolności.
Zapraszam do kategorii dla Młodych