BLOG Psychologiczno – Filozoficzny o Transformacjach Energii na Przełomach Życiowych
BLOG Psychologiczno – Filozoficzny o Transformacjach Energii na Przełomach Życiowych

Własna Kreacja

Kiedy młodzi ludzie kiepsko sobie radzą z nauką, ich rodzice zaczynają się zastanawiać, co poszło nie tak?

Za dużo, czy za mało myślenia?

Za dużo, czy za mało doświadczania?

Harvey P. Mandel i Sander I. Marcus już 25 lat temu (1995) dokonali analizy nieadekwatnych osiągnięć w wieku młodzieńczym. Na podstawie badań tysięcy młodych ludzi, którzy osiągali wyniki poniżej swoich możliwości, doszli do wniosku, że osoby uzyskujące „nieadekwatne” wyniki, są w rzeczywistości WYSOKO zmotywowane, lecz nie na zdobywanie dobrych stopni.

Ustalenie, jakie dokładnie są ich MOTYWACJE, to klucz do tego, by pomóc im zacząć osiągać satysfakcjonujące wyniki.

Pierwszą z 6 przyczyn jest mniejsza ciekawość intelektualna, w miejsce której u wielu osób jest ciekawość dotycząca praktyki, doświadczenia, bez konieczności intelektualnego poznania.

Ciekawość intelektualna nie jest tym samym co inteligencja.

Niektórzy ludzie są bardziej inteligentni, niż ciekawi świata, podczas gdy inni, przejawiają raczej ciekawość niż inteligencję.

  • Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że ktoś mający mniejszą ciekawość intelektualną, może wykazać niesamowite wręcz zainteresowanie użyteczną dla siebie wiedzą.
  • Słaba potrzeba zaspokajania ciekawości intelektualnej pozwala jedynie przypuszczać, że ktoś nie będzie się oddawał rozważaniom nad teoretycznymi, niepraktycznymi ideami.
  • Mało ciekawi intelektualnie uczniowie mogą być zainteresowani wiedzą praktyczną a nie teoretycznymi rozważaniami, czytaniem „niepotrzebnych” dla nich pozycji książkowych i koncepcji, tylko dla rozważań umysłu.
  • Zaciekawi ich na przykład jak  naprawić samochód, wykonać coś własnoręcznie, a nie teorie na tematy powstania Wszechświata.
  • Dorosły potem taki człowiek będzie myślał, jak rozkręcić biznes praktycznie, a nie wdawał się w teoretyczne rozważania na tematy różnych rodzajów strategii, czy modeli biznesowych.
  • Zarówno uczniowie, jak i dorośli, stawiający na poznanie praktyczne, narzekają, że nauka, szkolenia, są nudne i do niczego nieprzydatne, a to dlatego, że z natury nie lubą nadmiernej aktywności umysłowej i uczenia się rzeczy, dla których nie znajdują zastosowania w życiu codziennym.
  • To nie lenistwo, lecz naturalna skłonność do kreatywności.

Warto poznać, zobaczyć i wykorzystać.

Zapraszam, Poznaj Siebie i Swoich bliskich

A o tych, co za dużo myślą? Czy oni mają łatwiej?

Poznaj wszystkie 6 przyczyn