Wysokie wyniki, pod względem pragnienia akceptacji i uznania, uzyskiwane w badaniu poziomu wewnętrznych motywatorów RSMP u uczniów, mogą wskazywać na ponadprzeciętny strach przed porażką i ich niską pewność siebie. Często są to bardzo zdolni uczniowie, którzy nie są po prostu zauważeni, docenieni za swój indywidualizm.
- Tego rodzaju uczniowie boja się, że źle im pójdzie sprawdzian, mogą obawiać się wszelkich testów,, albo podchodzą do nich niekonsekwentnie.
- Pracują ciężko, gdy zadanie jest łatwe, ale nie wtedy, gdy stanowi duże wyzwanie.
- Często uważa się ich za uczniów, którzy się nie starają, albo pracują zrywami.
- Młodzi ludzie, którzy obawiają się porażki, bardzo emocjonalnie reagują na krytykę. Bywa, że nawet nie słyszą co się do nich mówi.
- Na skutek krytyki wycofują się i bywa, że coraz gorzej sobie radzą. Niektórzy uczniowie uzyskujący nieadekwatne wyniki, radziliby sobie lepiej, gdyby ich nie krytykowano.
- Tego typu uczniowie pracują najlepiej, gdy nauczyciele i rodzice ich wspierają i zachęcają. Najlepiej reagują na nauczycieli, którzy są obiektywni i najbardziej owocnie pracują w życzliwym, niekrytycznym środowisku.
- Często potrzeba im też więcej pewności siebie. Znacznie efektywniej jest skupiać się na ich mocnych stronach, a nie słabościach. Często też potrzebują zachęty, by zdobyć się na maksymalny wysiłek.
Poczucie niepewności jest bardzo powszechne i towarzyszy około 50-80% populacji, a biorąc pod uwagę szybkość życiowych zmian, niemal każdy człowiek czuje się niepewnie w wielu sytuacjach.
Bardzo silne pragnienie akceptacji może też wskazywać na potrzebę fachowej konsultacji.
Szkolni psychologowie stosujący RSMP zauważyli, że wielu zgłaszających się do nich uczniów wykazuje silną potrzebę uznania i akceptacji, wskazującą na prawdopodobieństwo niskiej samooceny.
Wsparcie młodych ludzi nie jest dla każdego z nich takie samo. Warto pdchodzić indywidualnie, co daje niesamowite efekty.
Jak to zrobić? cdn.
Zapraszam do kategorii dla Młodych